Dag 3, 4, 5 en 6: SF, Yosemite, Isabella lake

7 mei 2014 - Isabella Lake, Verenigde Staten

Zaterdag ging in zelf nog even naar alamo square waar ze allemaal schattige huisjes hebben. Ons hotel zat niet bepaald op een geweldige locatie dus bij de busstop waren ook niet al te prettige mensen maar gelukkig lieten ze me met rust. Terug in het hotel was m'n kamergenootje er ook al. Ze heet Clementine en komt uit Engeland. Het is heel gezellig met haar op een kamer. Na wat gepraat te hebben gingen we naar de lobby omdat we daar onze groep zouden ontmoeten. Er zijn voornamelijk meisjes, twee koppels (waarvan eentje wat ouder zijn en uit Australië komen) en dan is er nog 1 jongen die alleen is. Onze groepsleider heet Dylan en is vandaag (6 mei) 25 geworden. Na een korte introductie en wat ingevul van papieren ging het grootste gedeelte van de groep mee uiteten naar een Thais restaurant wat heel gezellig was. In het hotel terug hebben Clementine en ik nog een stukje transformers gekeken en zijn niet al te laat gaan slapen.
De volgende ochtend gingen we gelijk door naar yosemite omdat iedereen al langere tijd is SF was geweest. We stopte onderweg nog even bij een uitkijkpunt over SF, Walmart (waar helaas geen crazy obese mensen waren) en bij een vers fruitmarktje, waar we nog een man tegen kwamen die in trek was met z'n lama's. De aardbeien waren ook heel lekker :)
Daarna gingen we door naar Yosemite national park. Het was gelijk al super mooi toen we binnenreden, overal staan hoge bomen en er zijn veel bergen. We stopte nog even bij een uitkijkpunt over een van de watervallen wat ook heel indrukwekkend was. Alles is hier zo groot. De mensen die in het park werken heb ook zo'n leuk pakje aan met hoed en zo'n badge.
Het kampeergebied was ook heel mooi en keek uit over een paar bergen en de rivier. Tenten opzetten en alles uitladen ging ook redelijk snel allemaal. In de avond had ik kookdienst dus m'n groepje en ik hebben lekker chilli gemaakt. In de avond gingen we nog lekker marshmallows eten en met twee andere groepen van g adventures zitten. Ik heb best goed geslapen ookal was het best koud en rolde we een beetje bergafwaarts.
De volgende dag was het weer vroeg opstaan. We gingen naar een prachtig uitkijkpunt over een groot deel van het park. We reden eerst een stuk met de bus om vervolgens en laatste deel te lopen. Het is moeilijk te beseffen hoe groot alles is hier. Vanaf dat punt liepen een stuk naar beneden naar glacierpoint waar ook weer een prachtig uitzicht was. We gingen daar even lunchen waar we aangevallen werden door hongerige eekhoorns haha.
Dylan bracht ons daarna naar beneden naar de valley waar we wat vrije tijd kregen. Het was best koud, er lag ook wat sneeuw vooral bovenin. Dus iedereen had het best koud gekregen omdat niemand hier echt op was voorbereid. Dus na warme chocolade melk hebben we nog gehiked langs watervallen. We waren een beetje verdwaald maar uiteindelijk hebben we de weg terug gevonden.
Dylan wachtte ons weer op bij de parkeergarage en vervolgens gingen we terug naar onze tenten. We aten tortilla's wat heel lekker was! In de avond weer rond het kampvuur, smores eten :)
Vandaag stonden we vroeg op om alle spullen in te pakken en te vertrekken naar bishop. Het had helaas geregend gisteravond dus alle spullen waren nat en modderig. Om iets over 8 zaten we in de auto om te vertrekken. Bij een stop bij de boswacht kregen we helaas te horen dat de weg naar bishop was gesloten vanwege de sneeuw. We overnachten nu bij lake Isabella en gaan morgen naar Las Vegas. Onderweg stopte we nog even om een boswandeling te maken door een gebied met sequoia bomen, ze zijn heel oud en heel groot. Nu zitten we in het busje nog 1,5 uur vandaan de kampeerplek. Als het goed is is het daar wat warmer. Morgen door death valley en Las Vegas waar ik heel veel zin in heb :)

Veel liefs,
Maud

1. Diane:
    7 mei 2014
    Leuk om weer een nieuw reisverslag te lezen.
    Ik had al eens iets gelezen over de roofzuchtige en agressieve eekhoorns. Levensgevaarlijk! :-D
    Hopelijk is het in Vegas iets warmer. Ga je een gokje wagen? De postcodekanjer is in onze wijk gevallen (!) en op jouw verjaardag wordt bekend gemaakt wie de klapper krijgt. Zoals je weet hebben wij geen lot, dus doe je best in Vegas! ;-)

XXX