Dag 14, 15, 16, 17 en 18; San Antonio, Houston, New Orleans

19 mei 2014 - Memphis, Mississippi, Verenigde Staten

De camping in San Antonio was heel fijn, we hadden heel veel ruimte en de zon scheen! De camping lag wel best ver uit het centrum dus we zijn die dag niet meer in San Antonio zelf geweest. We hadden een gezellige rustige avond, met frisbee en steak (jaja, ik heb steak gegeten) :) De vrouw uit Duitsland die er niet echt bij hoort, naast het andere stel, had kookdienst met een paar anderen maar besloot niks te doen en lekker te gaan douchen. Iedereen wordt een beetje moe van haar omdat ze nooit iets doet en ze altijd en overal met 'r mobiel zit. Iedereen was aan het helpen met koken en het Australische stel had de bbq met steaks overgenomen. De steaks duurden wel een tijdje. Jasmin (de Duitse vrouw die niks doet) zei uiteindelijk nog dat ze geen zin meer om te wachten en dat alles zo lang duurde, en werd boos op het Australische stel dat ze niet meer wisten welke steak ze had uitgekozen. (Even een voorbeeld van hoe onbeleefd ze is).
Verder was de avond nog heel gezellig met het kampvuur en de frisbee. Ik en een paar andere mensen deden de afwas en het was de leukste afwas ooit haha, we zongen allemaal de meest afschuwelijke nummers, het was heel gezellig :)
De volgende dag weer inpakken en we gingen drie uurtjes San Antonio in voordat we door gingen naar Houston. San Antonio was een heel gezellig stadje, vooral de riverwalk was heel leuk, een soort van Amsterdamse grachten idee, met allemaal restaurantjes en winkeltjes. We zijn ook nog naar the Alamo geweest. Ellebogend door groepen kinderen heen gewurmd, het was nogal druk, en ik heb niet heel veel opgestoken haha (sorry vaderlief).
Daarna nog gewoon door de stad gewandeld en bij een cafeetje gezeten.
Dylan kwam ons daarna weer ophalen en gingen we door naar Houston. De camping was weer gewoon goed, het was wel aardig warm dus we hadden al onze tenten onder de bomen gezet. Helaas aangevallen door mieren en muggen daar. Aan het eind van de middag gingen we naar een baseball game, de Houston Astro's tegen the White Sox. Het was echt leuk om mee te maken en om zo'n stadion te zien, het was zo groot en alles was zo over de top. Vooral de stem van de commentator was hilarisch en alle muziekjes die tussendoor komen. Ik en Alice hadden allebei nog een Astros pet gekocht. Baseball zelf was nog best wel saai, echt iedereen sloeg mis haha. Maar het was een heel gezellige avond, en aan het einde was er ook nog een vuurwerkshow. In de avond was er nog drama met Jasmin, ik ging over de telefoonopladers in de auto en Jasmin kon haar mobiel niet vinden. En dat was natuurlijk mijn schuld dus ik heb uiteindelijk de hele auto uitgekamd terwijl zij stond te kijken, en toen ik 'm gevonden had (op een plek waar 'ie gewoon per ongeluk gevallen was) bedankte ze me niet eens.. De volgende ochtend zei ze ook nog tegen Dylan, die haar confronteerde met haar gebrek van toewijding, dat ze niks meer gaf om deze groepstour.
Na Houston gingen we door naar New Orleans. Het is echt de geweldigste stad ooit. Overal staan mooie oude huizen, rare winkeltjes en marktjes en er is overal live muziek. Ons hotel was ook erg authentiek, niet heel veel luxe maar wel veel charme. We hebben veel rondgelopen in the french quarter en we zijn niet naar de moderne stad geweest. In de avond gingen we uiteten bij een seafood restaurant (waar ze gelukkig ook kip hadden) en daarna gingen we de stad in. Het was super druk en vanwege mardi gras (een feest wat eigenlijk al lang voorbij was) waren er overal kralenkettingen, ze werden naar beneden gegooid vanaf de balkons en ze lagen overal op de grond.
Op een gegeven moment liepen we in een straat en zagen we heel veel mensen staan dus we gingen even kijken, bleek dat de foo fighters een secret gig in een bar aan het geven waren! Het was echt geweldig :)
Na het concert is helaas Alice tas gestolen, met haar camera erin met alle foto's van haar reis van de afgelopen drie maanden. Gelukkig zat haar mobiel en paspoort er niet in maar het was alsnog balen. Alice en een paar anderen gingen mee naar het politiebureau en ik en een groep gingen terug naar het hotel. De leuke bruisende stad met veel mensen was in een klap veranderd in een enge plek met allemaal potentiële misdadigers. Ik voelde me niet echt veilig meer en was blij toen we eindlijk weer terug waren in het hotel.
De volgende dag zijn we de hele dag in the french quarter geweest, waar we allemaal dingen hebben geproefd op marktjes. Clem en ik hebben de heetste hot sauce ooit geproefd, we gingen een beetje dood. Verder nog veel in leuke winkeltjes geweest en straatartiesten gezien. Het was een heel leuke dag met ons kleine groepje. In de avond weer uiteten, Clem ging niet mee omdat ze zich niet zo lekker voelde. Het was alsnog heel gezellig en ik heb een heerlijke kipburger op. Ik en Luca, een ander 'underaged' meisje gingen terug naar het hotel terwijl de anderen naar een jazzbar gingen. Toen ik terug kwam had Clementine de blog gevonden van het stel dat zich nogal afzonderde en nadat ik het gelezen had stonden we allebei echt versteld van hoe gemeen ze waren. Ze doen echt neerbuigend over iedereen, en noemen ons "immature children", we dachten eerst dat ze gewoon verlegen waren en lieten ze met rust maar waren wel vriendelijk. Maar na alles gelezen te hebben wat ze over ons zeggen, heb ik geen intentie meer om beleefd tegen ze te doen. Ze klagen letterlijk over alles.
Mijn excuses over het geklaag over sommige medereizigers, maar voor de rest heb ik een geweldige tijd en heb ik het heel gezellig met grotendeels van de groep! We zijn nu onderweg naar Memphis, ik ben benieuwd hoe dat is :)